Рашчињење Кипријана Куцумбаса

Одломак из текста О. Јосифа: Ми прихватамо човека, док његове погрешке одбацујемо (Ревнитељ Православног Благочешћа, бр. 24, Васкрс, 2006.)

Бивши митрополит
КИПРИЈАН КУЦУМБАС
... Јерес екуменизма и новокалендарски раскол саборски може осудити само Васељенски Сабор – каже Кипријан, и тако признаје благодатност екуменистима и новокалендарцима, називајући их члановима Цркве који још нису приведени суду. Ако пођемо линијом Кипријановог расуђивања, онда Православна Црква услед „непостојања саборске одлуке“, исто тако треба да призна „тајинства“ паписта и других јеретика, секташа и расколника који су се појавили после Васељенских Сабора“. (1)

„Данас је Црква у Грчкој...раздељена и оболела. Ово је још једна од заблуда кипријановаца: учење о раздељености Цркве. То учење је такође позајмљено из јереси екуменизма (теорија грана). По учењу светих отаца Црква не може пребивати у стању раздељености, јер као што Господ Исус Христос не може имати неколико тела, тако не може имати неколико цркава. Митрополит Антоније Храповицки говори: Да ли је допустиво рећи да је било када дошло или ће доћи до разделења цркава? Никако! Од једне нераздељиве Цркве у разна времена отпадали су или се одвајали јеретици и расколници и кроз то одвајање престајали су бити члановима Цркве, а Црква своје јединство изгубити не може“. (2)

Оваква еклисиологија у суштини веома је слична екуменистичкој „теорији грана“, само што у том случају „гране“ не представљају подељени „хришћани“ – протестанти, католици, православнии остали, већ истински православни и „јеретички“(?!) православни. Бивши митрополит Кипријан није своје неправославно исповедање задржавао само за себе, већ је почео и да критикује оне који нису признавали благодат поменутим јеретицима (1986. Г. Због своје екуменистичке еклесиологије рашчињен је од стране Синода архиепископа Хризостома II (Кјусиса), али се није повиновао одлуци Синода, већ је саставио свој нови пара- синагогални „синод“ кога је назвао „Синод супростављених“ који се до данас званично држи његовог јеретичког исповедања)... (3)

(1)    и (2) – О. Акакије – „Да ли је еклесиологија „митрополита“ Кипријана Куцумбаса и његовог „Синода супростављених православна“? , Ревнитељ Православног Благочешћа бр.2 1197, стр. 29 и стр. 32
(3) Подвукао приређивач